אטרקציות מיוחדות שאפשר לעשות בפאי תאילנד

מאת: נופר רונן

.פאי היא עיירה מקסימה בצפון תאילנד. זוהי עיירה ששווה בהחלט ביקור. במיוחד אם אתם נמצאים בצ'אנג מאי

אנחנו היינו בפאי שבוע וזה אחד המקומות שהכי אהבנו בתאילנד.

פיצול באדמה ואבובים בפאי תאילנד

מקום שהיה פעם חווה, עד שיום אחד ב2008 נוצר פתאום סדק ענק באדמה ופיצל אותה לשניים. האסון הזה הרס את היבול שהיה בחווה והבעלים החליט שאם הוא לא יוכל לעבד את אדמתו, הוא יהפוך את הסדק הענק לאטרקציה תיירותית. הסדק עצמו די מרשים, אבל זאת לא הסיבה היחידה שהתלהבנו כל כך מהמקום.
כשהגענו למקום קיבלו אותנו בחיוך והזמינו אותנו לשבת בפינת ישיבה קטנה ורגועה, ברגע שהתיישבנו הביאו לנו כיבוד של סל צ'יפסים מבננה, ריבת היביסקוס, בוטנים ומיץ היביסקוס. ישבנו שם די הרבה זמן, כי היה ממש כיף . הכיבוד ללא עלות והמקום מתקיים על תרומות. יש תיבת תרומות בכניסה שניתן להשאיר בה כמה שרוצים.

אחרי הנשנושים עשינו משהו אפילו יותר כיף ושכרנו (באיזה 4 שקל) שני אבובים והלכנו איתם לאגם ליד החווה. היו שם עוד איזה חמישה אנשים ששחו ואנחנו צפנו עם האבובים. היה מגניב ביותר ובעלות ממש נמוכה. אפשר להעביר שם חצי יום בכיף. אנחנו הגענו לשם עם קטנוע, אבל אפשר גם לשכור מונית ולנסוע לשם. נמצא כ7 ק"מ ממרכז פאי. מפת הגעה

landsplit-pai-thailand

splitland1-pai-thailandsplitland-pai-thailand-tubing1

מעיינות חמים נסתרים

בכל הסוכנויות של פאי תאילנד מציעים ביקור במעיינות חמים, המעיינות האלה מאוד מתויירים וגם עלות הכניסה אליהם יחסית יקרה לתאילנד (300 באט). אם בא לכם להתאמץ קצת יותר ולהוציא פחות כסף, אתם יכולים לנסוע למעיינות החמים Sai Ngam שעלות הכניסה אליהם היא 20 באט.

אמנם היום הם כבר פחות נסתרים מפעם ויש שם יותר אנשים, אבל עדיין זה הרבה פחות מתוייר ופחות עמוס. במיוחד באמצע שבוע.  נמצאים כ16 ק"מ ממרכז פאי מפת הגעה. הנסיעה לשם מפותלת ועם ירידות ועליות, אז אם אתם לוקחים קטנוע חשוב שתהיו מודעים לזה.

הסבר הגעה למעיינות Sai Ngam : לעלות על כביש 1095 מתוך פאי לכיוון Mae Hong Son.די קשה לפספס, זה הכביש הראשי מסיבי. נוהגים לאורכו במשך כ 11 קילומטר, כביש נחמד, עם עיקולים גדולים ונוף נהדר. אחרי 5 ק"מ מחוץ פאי, תחצו גשר בטון, אחרי 5 קילומטר מאוחר יותר, תחצו גשר בטון אחר וקצת אחריו תראו שלט כחול ליציאה אל המעיינות החמות. תקחו אחריו ימינה (יש בו הרבה סימנים שונים בתאילנדית אז תדעו ששם צריך לפנות).אחרי הפנייה יש צריף עץ קטן ממש ליד הכביש, ששייך לועדת הייעור, וזה מקום שבו תשלמו 20 באט כניסה.
ממשיכים בערך עוד 4 ק"מ ומגיעים.

hotsprings-pai

סדנת התססת מזון fermentation 

אם אתם בקטע של בריאות ואוהבים ללמוד דברים חדשים זאת בהחלט סדנה שתוכלו להנות ממנה.  את הסדנה גילינו (אני ובעלי) במקרה מפלייר במסעדת בריאות goodlife שישבנו בה. זה היה נשמע נושא מעניין והחלטנו ללכת אליה.

לסדנא קוראים Pai love fermentery היא מועברת בצ'אדה ע"י לאנס וקונסטנטין. הסדנה מיועדת ל3 אנשים ומעלה והעלות היא בסביבות 600 באט לאדם לסדנה של 4 שעות לפחות. אנחנו היינו רק שנינו באותו היום ולכן זה עלה לנו בסביבות ה800 באט שזה גם זול מאוד לעומת מה שמקבלים.

בתחילת הסדנה לומדים על תהליך ההתססה ולמה הוא טוב. אחרי זה לומדים על קמבוצ'ה ואיך מכינים קומבוצ'ה kombucha (תה מותסס פרוביוטי), לומדים על הקפיר (יוגורט מותסס פרויביוטי) ואיך מכינים אותו , תוך כדי הסדנה מנשנשים כל מיני מאכלים מותססים, אוכלים ארוחת צהריים ושותים מהקומבוצ'ה, האווירה מאוד טובה והחבר'ה שמעבירים את הסדנה ממש נחמדים. אנחנו למדנו המון מהסדנה ואנחנו מכינים כל יום קפיר בעקבותיה 🙂

סדנה מיוחדת ששווה לעבור בפאי תאילנד. הסדנה מועברת כול יום מ11:00-15:00 חוץ מיום ראשון, לא צריך להירשם מראש פשוט להגיע בעשרה ל11 . נמצאת כקילומטר ממרכז פאי. מפת הגעה

pai-fermentation1

pai-fermentation

נקודת תצפית מהכפר הסיני בפאי 

ההמלצה שלי היא להגיע לכפר הסיני לארוחת צהריים מאוחרת או ארוחת ערב מוקדמת של ארוחה סינית ולאחר מכן ללכת לנקודת התצפית בכפר הסיני כדי לצפות בשקיעה. הכניסה לנקודת תצפית עולה 20 באט ומקבלים כוס תה ירוק. שתיית התה תוך כדי צפייה בנוף היפהפה ובשקיעה היא משהו מקסים ומרגיע.

הכפר נמצא כ5 ק"מ ממרכז פאי מפת הגעה

chinese-village-viewpointchinese-village-restaurant

המלצה לגסטהאוס זול, נעים ובמיקום מרכזי בפאי

גסטהאוס baan kanoon בפאי תאילנד הוא גסטהאוס מקסים של בקתות עם רחבת דשא גדולה. מחוץ לכל גסטהאוס יש שולחן וכסאות שבהם אפשר לשבת ולשתות פרישייק מדוכן שנמצא ממש מחוץ לגסטהאוס או לשתות תה וקפה שזמינים חינם כל בוקר בגסטהאוס.

שתי דקות הליכה מהגסטהאוס נמצא המדרחוב של פאי שכל יום משש בערב הוא שוקק חיים. בעלת הגסטהאוס נחמדה ביותר. העלות בסביבות 400 באט לחדר זוגי. מפת הגעה

baankanoon-pai

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *