אי אפשר שלא להתאהב בעיר בלאג'יו באגם קומו איטליה

מאת: נופר רונן

העיר בלאג'יו Bellagio הידועה כ"פנינה של אגם קומו", הייתה ידועה כבר בתקופה הרומית. בלאג'ו הייתה ידועה בשל מיקומה החשוב ובשל יופייה.  בלאג'ו ממוקמת על חצי אי שמחלק את חלקו הדרומי של אגם קומו לשני חלקים. בזכות מזג האוויר הנוח של העיירה נמצאים בה הרבה עצים ופרחים.(ויקיפדיה)

בבלאג'יו תוכלו למצוא וילה עם גנים בוטניים מדהימים, כפר דייגים מקסים, מגוון של מסעדות, בתי קפה, ברים וחנויות והרבה מאוד יופי. אנחנו הגענו לבלאג'יו במעבורת , מאחר שהיינו בצד השני של האגם.

לקחנו מעבורת מורנה Varenna. המעבורת עלתה 18 יורו לשנינו לשני הכיוונים. החננו את הרכב ליד תחנת המעבורת והחנייה עלתה 6 יורו מ12:00-20:00. יש מעבורות חזרה גם בעשר בלילה. יש גם אפשרות לעלות רכב למעבורת בתוספת תשלום. השייט עם המעבורת היה כ15 דקות, ראינו את כל הכפרים הסובבים את האגם ונהננו מהנוף היפה.

יום לפני כן טיילנו בבלאנו.

דברים מומלצים לעשות בעיר בלאג'יו

וילה מלצי Villa Malzi

כשהגענו לבלאג'יו הלכנו קודם כל לוילה מלצי. מרחק הליכה של 10 דקות מהמעבורת.  הוילה נבנתה בין השנים 1808 ל- 1815. גני וילה מלצי משתרעים לאורך האגם.  פרנצ'סקו מלצי ד'אריל הסתמך על האדריכל והמעצב ג'וקונדו אלברולי וביקש לוילה מפוארת ומלוטשת. הגנים האנגלים המעוצבים, מועשרים בפסלים, עוצבו על ידי האדריכל לואיג'י קנוניקה ועל ידי הבוטיקאי לואיג'י וילורסי.

מהרגע הראשון שנכנסנו לגנים היינו נרגשים מהיופי שלהם. טיילנו שם בתחילת מאי והצבעים של האביב היו פשוט מדהימים. צילמנו שם אינספור תמונות. הנוף של האגם מוסיף לאווירה הקסומה. הסתובבנו שם במשך שעתיים ואם לא היינו כבר רעבים יכול להיות שהיינו נשארים שם יותר. הוילה עצמה מרשימה מאוד וגם כל הפסלים.

Via Lungolario Manzoni, 22021 Bellagio
שעות פתיחה
כל יום 09:30-18:30
כרטיס כניסה 6.5 יורו לאדם

ארוחת צהריים בבלאג'יו

אחרי הוילה המשכנו למרכז העיר לארוחת צהריים. מצאנו מסעדה שצופה על האגם שהיתה בה אווירה טובה וריח טוב של האוכל. מסעדת Bar Caffe Rossi.
אני הזמנתי ספגטי בולונז ורומן הזמין פסטה עם תרד וגבינה. שתי המנות היו ממש טעימות והמחירים היו טובים. לפי מה שראינו גם הקפה והעוגות של המסעדה נראו מוצלחים.

Piazza Giuseppe Mazzini, 22

אחרי הארוחה רומן היה עוד קצת רעב 🙂 אז הוא קנה סנדויץ טעים של גבינות ונקניק במעדנייה. הסנדויץ עלה 3.5 יורו ורומן היה מרוצה ממנו.

MICHELE GILARDONI
Alimentari – Salumeria – Rosticceria
Via Bellosio,1

כפר דייגים פסקלו Pescallo

מהמעדנייה המשכנו לעלות כלפי מעלה לכיוון כפר הדייגים  Pescallo שקראתי עליו לפני. בדרך ראינו הרבה מסעדות ובתי קפה.
יש אפשרות להמשיך לכפר בדרך מישורית וארוכה יותר (זאת הדרך שתראו דרך המפות של גוגל) או לעלות בהרבה מדרגות ובדרך קצרה יותר (יש שלטים שמראים את הדרך הזאת).

אנחנו בחרנו לעלות דרך המדרגות. זה לא היה קשה פשוט יחסית הרבה מדרגות.
הכפר עצמו ממש מיוחד. מאוד שלו ושקט. יש שם אפילו מלונות ודירות נופש אז מי שמחפש שקט מוחלט זה המקום ללכת אליו.
עשינו סיבוב בכפר ולאחר מכן חזרנו בדרך המישורית למרכז העיר.

בר יין מדהים בבלאג'יו

לסיום של היום בבלאג'יו הלכנו לבר יין שהזמנו אליו מקומות מראש. הגענו לשם בשעות הערב המוקדמות ובהתחלה היינו רק שנינו. לאחר מכן הגיעו עוד זוגות. המקום עצמו הוא סופר רומנטי ויש בו המון יינות.

יש להם תפריט של יין שלא נגמר. אנחנו הזמנו 3 כוסות יין לכל אחד. לא שתינו הכל, אבל רצינו לטעום כמה שיותר וגם היין היה טעים מדי כדי להסתפק בכוס אחת. אני הזמנתי יין לבן מבעבע אחרי זה יין לבן בגוף בינוני ואחרי זה יין לבן בגוף מלא (אני בן אדם של יינות לבנים).

רומן התחיל עם רוזה, המשיך עם יין לבן בגוף בינוני ולבסוף יין אדום בגוף מלא. לנשנושים לקחנו פלטת גבינות עם טעם חזק (היתה בתפריט גם פלטת גבינות עם טעם עדין) עם דבש אגוזי לוז. יאמי. ופלטת דגים שכל דג בושל בצורה שונה.

חייבת להגיד שהגבינות והדגים השתלבו בצורה מושלמת עם היינות והיו ממש טעימים. העובדת בבר היתה נחמדה ביותר והסבירה לנו על כל יין וגם המליצה לנו אילו יינות להזמין לפי הטעם שלנו.

המקום מעוצב יפהפה והאווירה בו מאוד רגועה וקסומה.

הכרנו שם זוג שמסתבר שהיה שם מתי שאנחנו היינו ובלילה חזר שוב לעוד סבב מרוב שהיה מוצלח.

בר יין Enoteca Cava Turacciolo
Salita Genazzini, 3, 22021 Bellagio
שעות פתיחה
חמישי-שלישי 10:30-01:00 ברביעי סגור  בחודשי החורף 18:00-00:00
טלפון  950975 031 39+

פוסטים נוספים על איטליה.

15 תגובות בנושא “אי אפשר שלא להתאהב בעיר בלאג'יו באגם קומו איטליה”