5 הערים ששווה לבקר בהן בגרמניה

מאת: נופר רונן

גרמניה היא אחת הארצות האהובות עליי בגלל הטבע, האנשים, ערים שוקקות חיים והרבה מה לעשות.
בפוסט הזה אספר לכם על הערים שאני הכי אהבתי בה.

ברלין

ברלין היא מספר 1 אצלי כי היא עיר ממש כיפית וביקרתי בה 4 פעמים גם לבד וגם עם רומן ותמיד ממש נהניתי בה. יש בה אינספור דברים לעשות וגם הרבה בתי קפה מודרניים וטרנדיים שזה משהו שמאוד חשוב לי כשאני מטיילת. קפה טוב, אווירה טובה והרבה מה לראות ולעשות.

בברלין יש 2 שדות תעופה ויש אליה טיסות ישירות כמעט מכל מקום באירופה. ההתניידות בה מאוד נוחה עם תחבורה ציבורית. אני השתמשתי המון במטרו וברכבת והיה לי קל להתמצא.

דברים שממש אהבתי לעשות בברלין: סיורים 🙂 כשטיילתי לבד בברלין הסיורים היו דרך מעולה להכיר אנשים וגם לחקור את העיר. סיור הבירות היה דרך חברת  Sandemans Europe היינו קבוצה של שבעה אנשים והמדריך. המדריך היה מצ'ילה ומההתחלה ממש אהבתי אותו כי הוא היה מצחיק  והתחיל בלספר עובדות מגניבות על הבירה שלא היה לי מושג לגביהן. הסיור היה שלוש שעות שהם עברנו במבשלות בירה ותיקות בעיר וסיימנו אותו בבר מגניב.

סיור האופניים היה דרך חברת Berlin on Bike דרך Get your guide. היו לי טיפה חששות מהסיור אופניים בעיר כי דאגתי שהדרכים יהיו עמוסות מדי, אבל מסתבר שברלין היא עיר נוחה מאוד לרכיבה על אופניים. יש שבילי אופניים ברוב במקומות ואם אין, אז הרכיבה על הכביש לא מלחיצה כי אין הרבה רכבים. הסיור היה כ3 וחצי שעות ועברנו בו ונקודות עניין פופולריות בעיר.

עוד המלצה למשהו שממש אהבתי בעיר זה ללכת למופע סטאנדאפ באנגלית ב Cosmic Comedy show. הלכתי לשם גם לבד וגם עם בן זוג ובשתי הפעמים צחקתי מלא וממש אהבתי את המקום. יש ערבים שהוא מארח סטאנדפיסטים מתחילים וותיקים וכל אחד מופיע כ10 דקות. רובם היו ממש מצחיקים. והמחיר לכניסה זול וכולל גם פיצה שזה עוד יותר נחמד.  יש גם ערבים של מופע של שני סטאנדפיסטים ותיקים שכל אחד מופיע בערך 40 דקות.

מקום שחייבים לבקר בו היא הקתדרלה של ברלין שהיא פשוט מהממת וגם מתאימה לחוביי צילום כי היא מאוד פוטוגנית. בנוסף יש ליד הקתדרלה מתחם שלם של מוזיאונים. הייתי במוזיאון פרגמון  Pergamon Museum שממש אהבתי . המוזיאון מכיל אוסף של עתיקות מהעת העתיקה (יוון העתיקה ורומא העתיקה), מוזיאון לעתיקות המזרח הקדום, ומוזיאון לאמנות אסלאמית. אני ממש נהניתי מהאזור של רומא העתיקה. בכניסה אפשר לשלם על הדרכה באודיו וזה היה מעולה כי ככה יכלתי להתקדם בקצב שלי וכל פעם שמשהו היה נראה לי מעניין הפעלתי את האודיו לפי מספר המיצג ושמעתי פרטים על מה שראיתי.

אם אתם אוהבים אוכל ויאטנמי אז מסעדה שממש אהבתי היא מסעדת Monsieur Vuong
מסעדה ויאטנמית עם אוכל מדהים ובתור אחת שטיילה בויאטנם ל3 חודשים אז ממש נהניתי מהטעמים של המסעדה.

פוסט מפורט עם כל הדברים המומלצים לעשות בברלין

נירנברג

נירנברג היא עיר שהפתיעה אותי ממש. לא ציפיתי ממנה להרבה לפני ההגעה אבל מהרגע שהגענו אליה ממש אהבתי אותה. מרכז העיר עם ארכיטקטורה יפה אפשר לחקור אותה ברגל ויש בה הרבה מסעדות, בתי קפה ומוזיאונים.

יש בנירנברג שדה תעופה והגענו אליו בטיסה ישירה. בגלל שתכננו להמשיך מנירנברג לאזור פרנקוניה השוויצרית אז שכרנו רכב כבר בשדה תעופה בנירנברג ונסענו איתו למרכז העיר. בנירנברג עצמה אין צורך ברכב אז החנינו אותו בחנייה ליד המלון והשתמשנו בו רק כשעזבנו את עיר.

ישנו במלון Melter hotel & Apartments. מלון 4 כוכבים מעולה במיקום מרכזי במרכז העיר העתיקה.

דברים מומלצים לעשות בעיר:

דבר ראשון אם אתם מגיעים לנירנברג בזמן חג המולד אז שתדעו שנירנברג ידועה בתור עיר עם אחד השווקים הגדולים והמרשימים בגרמניה.

בכל יעד חדש אני מאוד אוהבת לעשות סיור רגלי בעיר כדי להכיר את כל המקומות וגם לקבל טיפים ממדריכים מקומיים להמשך הטיול בעיר. עשינו סיור של משרד התיירות שעלה 10 יורו לאדם.הסיור היה קליל וכיפי כשעה וחצי והספקנו לראות הרבה מאזור מרכז העיר וגם לטעום מעוגיית ג׳ינג׳ר ברד מעולה במאפייה שהכל נאפה שם.

מקום שאני ממליצה להגיע אליו הוא הטירה Imperial castle. השטח סביב הטירה מטופח ויפהפה, ובנוסף, ישנו מופע ייחודי סביב הבאר. בכל שעה עגולה, מתקיים מופע קצר בן 10 דקות שבו נחשפת באר בעומק של 50 מטר, אשר חפירתה באמצעים ידניים ארכה כ-10 שנים. המופע נחמד מאוד ומומלץ לבקר בו אם אתם באזור.

אם אתם מחפשים מסעדה שמגישה אוכל מקומי ואהובה על תושבי האזור, כדאי לנסות את מסעדת Restaurant Etzerdla. המסעדה מעוצבת בסגנון מודרני ומרשים, והתפריט מבוסס על חומרי גלם עונתיים וטריים, כך שהמנות משתנות בהתאם לזמינותם של מוצרים מקומיים.

פוסט עם מסלול ל3 ימים בנירנברג

העיר Forchheim בפרנקוניה השוויצרית

פרנקוניה השוויצרית נמצאת באזור בוואריה בגרמניה. הגענו לשם עם הרכב השכור מנירנברג בנסיעה קצרה של שעה. הדרך עצמה ממש יפה ופשוט רציתי לצלם כל רגע.  האזור הזה מתאים לחובבי טבע ולמי שמחפש משהו שונה מחוויה עירונית רגילה.

העיר Forchheim היא עיר מהממת שמזכירה יותר עיירה מאשר עיר. היא יחסית קטנה ועם ארכיטקטורה יפייפיה.

זוהי אחת מן הערים העתיקות של גרמניה, ולעיתים מכונה השער לשווייץ הפרנקונית. יש בה ארבעה מבשלות בירה מקומיות. כל שנה בסוף יולי יש שם פסטיבל בירה שמגיעים אליו מאות אלפי תיירים.

בנסיעה לא רחוקה מהעיר יש טירה שמשמשת כמלון וזה היה אחד הדברים הכי שווים שעשינו באזור. טירת Burg Rabenstein. האזור של הטירה מהמם ואפשר לצאת ממנו למסלולי הליכה שונים.

העיצוב של הטירה נראה מימי הביניים וגם העיצוב של החדרים נראה מלכותי ואותנטי.  בחצר הטירה יש מסעדת בירגרדן עם אוכל מקומי. יש גם סיורים בטירה שאפשר להגיע אליהם גם אם אתם לא אורחי המלון בעלות 5 יורו. לאורחי המלון הסיור בחינם.

יש בטירה פעילויות שונות כמו מופע אורות במערה, משחקי אבירים ועוד.. פוסט על החוויה בלישון בטירה.

פוסט על דברים מומלצים בפרנקוניה השוויצרית

פוטסדאם

הגענו לעיר הזאת לטיול יום מברלין. הגענו אליה ברכבת.  קווי S7 של ה-S-Bahn מקשרים ישירות בין ברלין לפוטסדאם. קו S7 יוצא מכמה תחנות מרכזיות בברלין (כמו תחנת הרכבת הראשית Hauptbahnhof, Alexanderplatz ו-Friedrichstraße) ומגיע לתחנת Potsdam Hauptbahnhof (תחנת הרכבת המרכזית של פוטסדאם). הנסיעה נמשכת כ-40-30 דקות.

היא עיר היסטורית ותרבותית שמפורסמת בזכות הארמונות, הגנים וההיסטוריה העשירה שלה, והיא מהווה יעד תיירותי פופולרי למבקרים מכל רחבי העולם. אנחנו הגענו אליה באפריל והיה מזג אוויר חורפי. הרוב היה מכוסה בשלג וממה שהבנו בקיץ היא ממש יפה וצבעונית.

דבר ראשון כיף להסתובב במרכז העיר ולהתרשם מהארכיטקטורה שם. מעבר לזה כמובן שצריך להגיע לארמון Schloss Sanssouci. עשינו שם סיור שהיה מעניין ביותר אבל חלק מהדברים היינו צריכים לדמיין כי כיסו חלק מהמקומות בגלל השלג.

המבורג

להמבורג נסענו לברלין עם רכב ששכרנו הנסיעה היתה בסביבות ה3 וחצי שעות. הגענו לשם ליום אחד והתבאסתי שלא העברנו שם לפחות יומיים. העיר עם אווירה צעירה הרבה מקומות כיפיים לשבת בהם בחוץ. זאת עיר נמל תוססת עם הרבה אטרקציות.

אנחנו ממש נהננו לשוטט בעיר עצמה. אני חושבת שזאת עיר מעולה לחברה צעירים ולמי שמחפש בתי קפה מודרניים, ארכיטקטורה מיוחדת וחיי לילה.

אם אתם מחפשים חיי לילה אז רובע St. Pauli & Reeperbahn הוא אזור חיי הלילה המפורסם של המבורג. Reeperbahn ידוע במועדונים, ברים, תיאטראות ואווירתו התוססת. האזור הוא גם המקום שבו להקת הביטלס התחילה את דרכה.

לסיכום, בגרמניה יש ערים רבות ששוות ביקור, לכל עיר יש אווירה אחרת ודברים שונים להציע. אני ממש מציעה להגיע לביקור של לפחות שבוע בגרמניה ולשלב בטיול יותר מעיר אחת.