סופיה עם ילדים

מאת: נופר רונן

הגענו לסופיה כחלק מטיול בבולגריה עם הבנות שלנו – מאיה (בת 4.5) וסופי (כמעט בת שנתיים). הטיול נערך בחודש אוגוסט, במזג אוויר חמים. שהינו שני לילות בסופיה, ואת יתר הזמן בילינו בבנסקו.

לפני חמש שנים, כשהייתי בהריון עם מאיה, הגעתי לסופיה לטיול עם חברה. אם אתם מעוניינים לקרוא עוד המלצות על פעילויות בסופיה, אתם מוזמנים להיכנס לפוסט "מה לעשות בסופיה, בולגריה".

סופיה בולגריה עם ילדים - מטיילת מחוץ לקופסא

מלונות בסופיה המתאימים לילדים

מלון Eurostars Hotel
במהלך שהותנו בסופיה, לנו בשני מלונות. המלון הראשון היה Eurostars Hotel, הממוקם במרכז העיר. הזמנו סוויטה שכללה ספה נפתחת, מיטה זוגית וחדר אמבטיה. הסוויטה הייתה מרווחת, אך בדיעבד היינו מעדיפים להזמין שני חדרים מחוברים. המלון עצמו היה נעים, אך לא יוצא דופן. אני חושבת שהוא בחירה מצוינת למי שמחפש מלון במרכז העיר במחיר משתלם. ארוחת הבוקר הייתה טובה וכללה מגוון מטעמים בולגריים ופירות טריים. המלון מציע חניה בתשלום של 24 לב ליום.

להזמנת המלון ועוד חוות דעת

מלון Hotel Zoo
מלון Hotel Zoo ממוקם ממש ליד גן החיות ופארק גדול. חשבתי שזו תהיה בחירה מוצלחת כדי שנוכל לבקר עם הבנות בגן החיות, אך בסופו של דבר ביקרנו במוזיאון המדע ובפארק אחר. המלון ממוקם במרחק של כ-20 דקות נסיעה ממרכז העיר, והצוות שם לא היה כל כך אדיב. בנוסף, בבקרים נשמע רעש חזק מגן החיות הסמוך. עם זאת, אהבתי את החדרים המרווחים, המסעדה והבר שבמקום וגן המשחקים הקטן בחוץ. למי שמגיע עם ילדים קטנים, זה עשוי להיות מקום נעים להעביר בו לילה, אך אני ממליצה על מלון במיקום מרכזי יותר. עלות החניה במלון היא 10 לב ליום.

התניידות בסופיה

אנחנו התניידנו בעיקר במוניות, וזאת הייתה האפשרות הכי נוחה עם הבנות. המוניות בסופיה זולות ויש אפליקציה בשם Taxime שהייתה תמיד עם מוניות זמינות.
דרך אגב למי שמגיע עם תינוק לסופיה קחו בחשבון שהמדרכות לא נוחות כל כך להליכה עם עגלה, במיוחד אם זאת עגלת טרולי פשוטה.

השכרת רכב בסופיה

אין צורך לשכור רכב לטיול בתוך סופיה עצמה, אך מאחר שתכננו לנסוע מסופיה לבנסקו, העדפנו לשכור רכב ישירות משדה התעופה ולהחזיר אותו לשם. בחרתי במלונות עם חניה, כדי להימנע מהתעסקות עם חניה בעיר. את הרכב שכרתי דרך פאפם פאפם, שאני אוהבת להזמין דרכם כי הם חוסכים זמן ומאפשרים סינון של חברות השכרה לא מומלצות. כתבתי פוסט מורחב על השכרת רכב בחו"ל, ואני ממליצה לקרוא אותו במיוחד אם זו ההשכרה הראשונה שלכם.

את תוצאות החיפוש בפאפם פאפם סיננתי לרכב אוטומטי וקבלת הרכב בטרמינל, כך שלא נצטרך להמתין לשאטל – במיוחד עם שתי בנות קטנות – וזאת הייתה החלטה מעולה. תוך 10 דקות מההגעה כבר קיבלנו את הרכב. השכרנו מחברת Goldcar, השייכת ל-Europcar. שילמנו תוספת של 35 יורו עבור כסא תינוק, ובדיעבד היה כדאי לשלוח להם מייל מראש ולבקש כסא, כי מספר הכסאות מוגבל. את הביטוח להחזר השתתפות עצמית עשינו דרך חברת Carinsurent. יש צורך בכרטיס אשראי לפיקדון על שם הנהג (כרטיס דביט אינו מתאים).

מוזיאון מדע לילדים: Muzeiko

מוזיאון Muzeiko התברר כמקום מושלם לביקור עם הבנות. העברנו בו שעתיים בכיף (ואפשר אפילו יותר). המוזיאון חדיש ומודרני ולא היו שם הרבה אנשים, כנראה בגלל שביקרנו באמצע שבוע. הוא בנוי מ-3 קומות ומחולק לנושאים של עבר, הווה ועתיד. כל המיצגים אינטראקטיביים ומעניינים לילדים ולמבוגרים. יש גם אזור שמתאים לקטנטנים עם משחקים ומגלשה. בכל קומה יש שירותים ובקומת הכניסה יש בית קפה נחמד עם שתייה חמה וקלה, גלידות וקינוחים. מאיה וסופי ממש התעניינו במיצגים ומאיה רצתה לנסות כל דבר שראינו. סופי אמנם פחות הבינה אבל בגלל שהכל היה אינטראקטיבי לא שיעמם לה והיא ניסתה כל דבר שמאיה עשתה.

מחיר כניסה: ילדים מתחת גיל שנתיים נכנסים חינם. למבוגרים וילדים המחיר הוא 12 לב (כ-6 יורו). אם מגיעים בין 16:00-18:00 הכניסה עולה 10 לב.

שעות פתיחה מוזיאון: המוזיאון פתוח בימים שלישי עד ראשון, בשעות 10:00-18:00.

פארק Borisova Gardina

פארק ממש יפה שמאוד נחמד להסתובב בו. זה הפארק העתיק והמוכר ביותר בסופיה. יש שם אגם, מסלולי הליכה (אפשר גם לשכור אופניים ולטייל שם), יש מסעדה ליד האגם ודוכני אוכל. מפת הגעה

פארק Studentski

במרחק של כ-10 דקות הליכה מהמוזיאון הגענו לפארק מקסים עם הרבה עצים, מדשאות וגן משחקים חמוד שהבנות נהנו לשחק בו. אני חושבת שזה אחלה פארק לבקר בו עם ילדים אם אתם באזור. הוראות הגעה

מדרגות אינסטגרמיות

כשראיתי את המדרגות האלה ליד המלון שלנו חשבתי שזה יהיה מקום מעולה לתמונה לבנות, אבל בסופו של דבר התברר שזו גם אטרקציה שהן מאוד נהנו בה. המדרגות מכוסות גרפיטי ונמצאות בדיוק ביציאה מהמלון Eurostars Hotel. מאיה וסופי נהנו לטפס על המדרגות ולהתגלש ברמפה. הוראות הגעה

בית קפה עם עוגות מעולות: Altruist Urban Cafe

אם אתם אוהבי עוגות, מצאנו בית קפה עם מבחר גדול של עוגות טעימות. בית קפה Altruist Urban Cafe, עם מקומות ישיבה בפנים ובחוץ. יש להם קפה ועוגות מעולות. העוגות שהכי אהבנו היו עוגת שוקולד גבינה ועוגת פיסטוק ופטל.

גני Tsentralna banya

מהקפה המשכנו לגנים (כעשר דקות הליכה עם עגלה). בביקור קודם הגנים היו מטופחים יותר, אבל הפעם היו שם הרבה יונים, והבנות נהנו להאכיל אותן ולרוץ בגינה. בגנים יש את בית המרחץ העירוני הישן של סופיה (Central Mineral Baths), מבנה היסטורי מרשים עם ארכיטקטורה עות'מאנית יפהפייה ומזרקות מים מינרלים שמושכות מבקרים רבים. הוראות הגעה

מדרחוב Vitosha

האיזור המתוייר ביותר בעיר. במדרחוב תוכלו למצוא מלא מסעדות וחנויות. אם אתם מחפשים מקום שוקק חיים במהלך כל היום והלילה זה המקום להיות בו.

מסעדות בסופיה

מסעדה איטלקית מדהימה: Unica

למסעדת Unica הגענו ביום הראשון של החופשה המשפחתית שלנו לארוחת ערב. מצאתי את המסעדה במקרה בגוגל מפס וראיתי שהיא במרחק 5 דקות נסיעה מהמלון שלנו Eurostars Hotel. התקשרתי לפני ההגעה כדי לוודא שיש מקום פנוי. למזלנו היה (מומלץ להזמין מקום מראש וגם לבקש שולחן ליד החלון). הרושם הראשוני שלנו היה מצוין והאוכל היה אפילו יותר טעים משציפינו. הזמנו למנה ראשונה פוקצ׳ה שהגיעה חתוכה לריבועים עם גבינה ונקניק – זה היה כל כך מוצלח שחוסל בשנייה והזמנו מיד עוד אחת. הזמנו גם מנת טרטר, שלדעתי הייתה פחות מוצלחת. לעיקריות הזמנו ריזוטו עם בייבי קלמארי ואפונה (המנה המנצחת של הערב) וספגטי עגבניות שהיה ממש טעים והבנות אהבו מאוד. בנוסף, הזמנו יין מקומי שהיה מעולה. אם אתם בסופיה, המסעדה הזו בהחלט מומלצת לארוחת ערב טעימה.

מסעדה קוריאנית: Korean Restaurant Korea

כשחזרנו לסופיה מבנסקו חיפשנו מסעדה לארוחת צהריים קרובה למלון Zoo Hotel. מצאתי מסעדה במרחק של 4 דקות נסיעה בשם Korean Restaurant Korea. זו מסעדה קטנה וביתית עם כמה שולחנות בפנים ובחוץ. כשהגענו, היינו היחידים וקצת חששנו, אך מהר מאוד הבנו שזו אחלה מסעדה ואהבנו מאוד את המנות. הזמנו מרק פירות ים מוצלח ומנת ביבימבאפ צמחונית שהייתה כל כך טעימה שהתבאסנו שלא הספקנו לחזור. לבנות הזמנו אומלט ירקות ומרק צח עם נודלס וירקות שהן אהבו מאוד. בנוסף, הוגשו למרכז השולחן כמה מנות קטנות כמו קימצ'י וטופו ברוטב.

מסעדת רשת מקומית: Happy Bar & Grill

בערב האחרון שלנו בסופיה, אכלנו ארוחת ערב במסעדת Happy Bar & Grill, רשת מסעדות בולגרית עם סניפים בכל רחבי המדינה. אכלנו בסניף שלהם בעבר בורנה כשהיינו שם בחופשה בחולות הזהב. זוהי רשת עם אוכל טעים במחירים טובים, והיא מתאימה מאוד למי שמגיע עם ילדים. הוראות הגעה לסניף שהיינו בו.

דברים נוספים לעשות בסופיה עם ילדים

היה לנו זמן מועט בסופיה, ולכן לא הספקנו לחוות אטרקציות נוספות בעיר. עם זאת, ערכתי מחקר מראש, והנה כמה הצעות נוספות לדברים שתוכלו לעשות שם.

1. גן חיות  הוראות הגעה
  2. פארק מים Vazrazhdane Aqua Park הוראות הגעה
  3. בית קפה משחקייה Stuart Little Kids Zone Cafe הוראות הגעה
  4. פארק Kokolandia Adventure Park – פארק חבלים עם קיר טיפוס וטרמפולינות
  5. משחקייה Paradise Kids AVIGEA הוראות הגעה
  6. מוזיאון אשליות Museum of illusions/Музей на илюзиите הוראות הגעה

לסיכום, אני מאמינה שאפשר להעביר בקלות 3-4 ימים מהנים עם הילדים בסופיה, ותמיד יהיה מה לעשות שם. יש בעיר הרבה פארקים וגני משחקים, שזה יתרון גדול למי שמגיע עם ילדים קטנים בתקופת האביב או הקיץ. אני מאוד אהבתי את השילוב של ביקור בסופיה עם טיול בבנסקו, כך שחווינו גם את העיר וגם את הטבע.

מקווה שהפוסט שלי עזר לכם. אם כן אשמח מאוד שתגיבו פה בתגובות ואם יש לכם עוד שאלות אז גם מוזמנים לשאול אותן בתגובות או לכתוב לי ברשתות החברתיות של הבלוג: בפייסבוק ובאינסטגרם.

מחפשים מידע נוסף על בולגריה ? יש לי בבלוג עוד פוסטים על בולגריה.